Thursday, November 29, 2012

BALIK KAMPUNG YANG STRESS PART 2



Sambungan dari Part 1

Aku kan balik kg sebab nak menghadirkan diri kenduri kawin kawan aku ejat kan so dalam pukul 12 kitaorg bergerak mak n adik aku caah pun ikut juga ke rumah ejat, untuk pengetahuan ejat ni bapa dia YB DUN Air Kuning mmg ramai la yg dtg sampai dah stress xde tmpat parking en.hubby bawa slow2 kedepan ada kereta yg keluar Alhamdulillah dapat juga parking. Masa cari meja nak duduk kebetulan jumpa kawan sekolah aku Kantan, dia dah sudah makan so dia panggil la aku duduk dgn dia Alhamdulillah di permudahkan lagi. Masa tgah makan dgr MC tu kata 

“Terima Kasih pada Dato’ MB kita kerana sudi menyerikan Majlis ini”

Wah rupanya VVIP dia adalah MB ala xde la heran sgt kan sure la dia dtg YB kan politik punya hal n jemputan yg dtg pun mmg org2 kenamaan yg terlibat dgn politik la, mmg meriah majlis dia tema pink+silver tp sayang satu gambar pun aku takde. Huhuhu…

Hm masa aku dah selesai makan n p basuh tangan pengantin pun sampai so aku pun cepat2 pergi kat pintu gerbang pengantin tu cz aku nk panggil dia kira nak tunjuk diri la yg aku dtg kat majlis dia cz aku mmg x bole tgu en. Hubby klu p kenduri lepas makan terus ajak balik xdenya dapat tgok sanding2 ni. Apa nak buat terima seadanya.

Masa aku tgu kat gerbang pengantin tu aku mmg selamber je panggil ejat n aku buat peace kat dia lepas tu apa lagi terus balik, rumah ejat ni dekat dah ngan umah MIL aku so en. Hubby kata dia nak balik dulu umah mak dia so aku pun anta la dia. Dari rumah MIL aky terus balik rumah mum aku kami plan nak buat crepe durian aritu. Yey mmg menjadi cumanya frust takder whipping krim, Heran betul aku org kat Kampar nk tak reti makan benda tu kot sbb tu xde jual huhuhu….

Settle buat crepe durian aku pun bersiap2 untuk balik umah MIL aku mmg camni la tiap kali balik kg bergilir2 cz dekatkan, aku ngan arissa pun balik la umah MIL.

Sampai umah MIL en. Hubby plak takder dia kuar lepak2 cari kawan2 dia, aku dok kat umh je la Arissa plak ikut atuk dia meronda kg nasib la biras aku ada so sembang2 ngan dia je la sambil tgok tv. 

Malam tu aku dok tgok tv en.hubby kat dapur ngan MIL
Arissa plak main dgn Marshanda, marshanda ambik
Jelly Arissa bawa masuk bilik Arissa pun meluru juga lari ke bilik untuk ambik jelly dia tu tak sangka plak si Marshanda
Duduk tgah2 pintu so Arissa pun terlanggar dia n dia telah tertonggeng ke dalam n telah meninggalkan benjol nan biru... adoiiiii.... apa la si Arissa ni...
Pada masa tu aku risau biras aku akan menyalahkan Arissa, ye la hati org kita bkn tau, Alhamdulillah dia terima dgn anggap budak2 tak tau apa. Lega rasanya tp stil rasa mcm bersalah la... Mmg stress balik kg kali ni tak tau la knapa harap2 lepas ni ok la. Kadang2 mmg kesabaran aku tercabar melayan kerenah Arissa mujur aku selalu berkata dlm hati aku dia hanya budak kecik yg sdg belajar dia bkn tau apa yg dia buat tp tu la kdg2 mmg rasa hangin satu badan tp masih di bawah sedar xde la sampai nak buat perkara yg bukan2... Tamat sudah kisah stress....


p/s: minggu ni mmg minggu yg stress la pada aku.... mungkin ujian kecil dari Allah. Aku terima.

No comments:

Post a Comment