Thursday, November 29, 2012

BALIK KAMPUNG YANG STRESS PART 1



Jumaat lepas kami sekeluarga balik kampong, perancangan last minit. Sepatutnya minggu ni kutaorang tak balik adik aku yg no 2 Eja yang akan hantar Caah cz aku minta tlg Caah untuk jaga anak aku cz pengasuh anak aku minta cuti sebulan. Petang khamis mak aku call bgtau kawan aku ejat anta kad kawin dia.

Ejat ni kawan sekelas aku masa sekolah menengah dan dia juga ahli study group aku masa form 5 dia terer add math tu yg aku ajak join study group aku dulu hehehe…. Bila mak aku kata dia yg anta sendiri kad jemputan dia kau rasa cam tak syok plak kalu tak p kan so aku telah membuat keputusan utk blik kg, so aku Tanya en.hubby mula2 dia macam pertikaikan la last2 dia ok plak kebetulan aria had ada kenduri kat kg dia juga jiran MIL aku la kiranya so kitaorg pun setuju la untuk balik kg n secara langsung terus ambil adik aku caah.

Jumaat petang kitaorang bersiap2 la untuk balik kami suami isteri halfday petang tu, dalam pukul 4 bertolak dari rumah, oleh kerana aku kelam kabut packing2 barang jd aku tak sempat la makan tp aku tak bgtau pun kat en.hubby yg aku tak makan lagi mmg lapar terketar2 la rasanya tp aku tahan juga nak2 bila tgok mood en hubby tak berapa baik ptg tu. Sampai kat RnR Semanggol en. Hubby berhenti untuk top up kad TnGo, mula-mula mmg aku nak keluar untuk beli makanan tp en. Hubby suruh tgu je dia nak bawa Arissa masuk so aku kirim je la air kotak n roti, dlm 15minit mcm tu en. Hubby balik semula ke kereta dia masukkan Arissa secara kasar aku terkejut la Arissa pun menangis masa tu aku syak mungkin dia buas kat dlm kedai tu  hingga en. Hubby marah rupanya dia telah melakukan sesuatu yg telah menjatuhkan air muka ayah dia. Adoi hai la anak…. En. Hubby masuk dalam kereta terus kata 

“malu betul abg td tak tau mana nak letak muka, bole si Arissa ttp switch pc cashier tu, org tgh beratur nak top up TnG semua org tgok abg tau. Malu betul”

Aku hanya mendiamkan diri sbb aku tau klu en. Hubby tgh marah aku cakap apa pun tak guna baik aku diam jer n terus pujuk Arissa yg tgh menangis, sebenarnya dlm hati aku juga menangis sbb tak tahan tgok cara en. Hubby tolak Arissa masuk kereta mmg kasar caranya.

Sepanjang perjalanan telinga aku terpaksa menahan bebelan amarah en hubby apa nak buat sabar je la. Sampai di simpang Pulai en. Hubby minta aku drive pula cz dia keletihann aku pun sambung drive sampai la ke rumah my mumm….

Stress tak habis sampai cni ada lagi tau nanti sambung part 2.

No comments:

Post a Comment