Sunday, May 11, 2014

TRAVELOG: MEDAN DAY 2



 


Medan Day 2
 26 Januari 2014 (Ahad)

Seawal 5.00pagi aku dah terjaga. 
5.00 pagi disana sama dengan 6.00 pagi di Malaysia
nak buat camana dah terbiasa bangun awal so golek2 ja atas katil 
sementara nak tunggu pukul 6.00pagi untuk solat Subuh
buka je tv tapi tah apa2 rancangan tv depa nih..
selepas bersiap-siap tepat pukul 7.00 pagi waktu Indonesia
aku, incik hubby and AQ turun ke cafe untuk breakfast
aku bawa beg siap2 coz after breakfast weol akan terus ke Parapat 

 our breakfast pagi tu... kat sini pun pagi-pagi makan nasi...


 AQ dan ibu


 possing sementara menunggu yang lain-lain habis makan

 KAMI


sebelum naik van... picca ni AQ yang snap hihihihi....


 dalam van on the way ke Parapat...


 singgah kat 1 kedai ni lupa dah nama per untuk beli makanan ringan macam kerepek2 n keropok2... aku tak turun pun masa ni....


 lps tu singgah minum air kelapa kat tepi jalan... kat area ni sepanjang jalan orang jual air kelapa


 singgah makan kat sini x ingat nama kedainya tapi makanannya semua sedap2 n mmg kena ngan tekak aku


 air feveret sepanjang kat Medan...


 antara makanan yang kami order....
lepas makan teruskan perjalanan ke Parapat mmg gila jauh setengah ari dok dalam van
sampai-sampai terus check in kat Danau Toba International Cottage... Sangat best coz bilik mengadap tasik... sejuk n nyaman je.... lps check in n letak barang dalam bilik terus keluar untuk naik feri ke Danau Toba agak lewat tapi kesuntukan masa so teruskan juga...


 di depan bilik sementara tunggu yang lain-lain...


 berjalan beramai-ramai ke jetty....

 atas feri, kami share amik satu feri costnya da lupa la adoi lama sangat pun baru nak update banyak yang lupa....


 Masa on d way tu hujan turun airnya bergelora mmg sangat scary xtau nak kata apa dah tawakal ja la, sampai ja kat Danau Toba hujan lebat apa pun tak bole weol buat kputusan shopping ja kat area2 tu mmg x dapat nak p perkampungan orang batak kat situ....
 
 
kat kedai yang ada.. aku tak beli apa pun macam xde yang berkenan kawan2 yg lain ja memborong kat sini... hujan pun berhenti kami pun balik masa tu dah pukul 7 dah pun.... sampai2 hotel terus berehat-rehat dalam pukul 8.30pm keluar semula untuk makan, dorang semua nak makan nasi padang lagi... aku mmg dah x bole nak masuk da makan sikit ja tambah2 plak kepenatan... after makan dorang ajak lepak kat Lounge katanya ada live band... pegi2 tak syok pun aku n incik hubby n AQ masuk bilik dulu untuk zzzzzzzzzzzzz.......

Sambung Day 3

No comments:

Post a Comment