Tuesday, October 23, 2012

PERSIAPAN RAYA AIDILADHA

Ada ke yang buat persiapan cam aku?... rasa macam over plak tp bukan selalukan 
memandangkan tahun ni en.hubby dgn baik hati 
mengeluarkan belanja untuk korban dan kenduri kecik 
jadi aku rasa cam best je raya thn ni 
tak macam thn2 sebelum ni 
rasa macam xde apa yg berlaku.

Untuk persiapan raya ni 
aku telah membuat biskut untuk dihidang masa kenduri nanti, 
kerepek2 n kek akan dibeli nanti hehehe... 
x lupa juga baju raya (overkan siap ada baju raya lagi), 
kebetulannya aku telah membeli sehelai jubah masa dapat gaji hari tu 
tiba2 aku dapat ilham untuk menjadikan jubah 
itu sebagai baju raya yg kebetulannya juga aku beli 
sama kaler dgn tema raya hari tu iaitu BIRU jd tak 
perlu la ssh payah nak tempah baju melayu 
hubby plak kan cz hubby bole pakai je baju 
melayu tu lagi pun baju melayu bukan pakai 
sgt pun kan so da jimat kat ctu. Masa rehat semalam 
aku xde arah jadi aku telah berjalan2 ke pusat bandar 
n aku juga telah terbeli baju kurung untuk si tecik 
Arissa yang warnanya sedondon dgn tema kami. 
Baju raya dia aritu telah singkat cepat sgt tingginya 
x pasal2 kna beli baju lain (alasan hehehe...). 
Balik2 dr ofis aku terus try kat dia kna la try cepat2 
mana tau klu tak ok leh tukar balikkan, 
alhamdulillah sgt comel Arissa dgn baju itu 
dan dia juga sgt excited mendapat baju baru. 
Sebijik perangai macam ibu hehehe...
Oleh itu raya aidiladha tahun ni 
kami berbaju raya baru hehehehe..... 

Malam tadi en hubby tak OT 
dia ajak aku p beli barang2 
untuk kenduri nanti plus beli barang keperluan rumah sekali. 
Banyak juga la barang dibeli termasuk barang2 yang dipesan oleh my MIL. 
Settle terus balik rumah dgn keadaan yg sangat letih huhuhu.... 
Tamat sudah cerita persiapan raya aidiladha kami.
Sekian.

No comments:

Post a Comment