Monday, February 18, 2013

ISNIN YANG TAK BERMAYA

Salam senin semua!!!!
Owh sangat tak bermaya bangun pagi tadi pun
rasa liat2 jer....
Mujur tak ramai public kat kaunter hari ni..
mulai hari ini juga aku kena bertabahkan diri n bersabarkan diri 
harap aku akan dapat bertahan....

ok nak citer pasal wiken kami sefamily...
hari sabtu taska arissa buat gotong royong jadinya
kitaorg bersiap2 la pagi itu untuk ke Taska
start pukul 8.30pg
aku sempat la kukus pau ready made n air nescafe o untuk buat alas perut
keluar dari rumah terus p Taska,
da ramai yg datang dah kitaorg terus serbu masuk
owh langkah kanan mereka tgh makan pe lagi
aku amik pinggan la amik nasik lemak, ikan bilis, telur rebus n kacang
bukan untuk aku tapi untuk si kecik tu dia x makan lagi
aku cuma makan kuih ja sambil sembang2 ngan ofismate aku dayah n kak iza
Arissa buat perangai merap kat aku
tah kenapa tah pada hal bukan tak biasa
budak2 layan kan jer la
lepas makan kitaorg pun bergerak ke kumpulan masing2
en. hubby aku sng sikit dia pandai bawa diri
sampa2 jer terus dapat geng terus buat kerja
aku cam ssh sikit la nak buat kerja cz Arissa dok ngekor aku jer
so aku buat apa yg termampu jer la
aku tlg basuh menan n kerusi, pastu masuk dalam cuci tingkap
dalam pukul 12 en hubby panggil balik
dia kata dah takde apa kot balik jer la
aku minta izin ketua aku merangkap cikgu Taska tu la
dia kata ok, aku pun balik
sebelum balik singgah kedai dulu tapau lauk
mmg xde nak masak la penat huhuhu
sampai rumah masak nasi, nasi pun masak kami anak beranak pun pulun makan la.
lepas makan masing2 Zzzzzzzzzzzzzzz.....
Petangnya kitaorg p pekan Parit Buntar singgah Econsave cz aku nak beli
rak untuk letak menan arissa yang terlalu banyak kat umah tu...
keluar dari econsave hujan plak so terus je la balik rumah....

Aktiviti Ahad pulak,
aku tinggal berdua dengan Arissa, en. Hubby p kerja
Arissa pun tak sihat pagi tu so aku biarkan dia main untuk bg kuar peluh
aku plak kemas 1 rumah yer la hujung minggu la dapat nak kisahkan rumah
hari kerja mmg payah la cz aku bila malam jer mesti nk tdo awal
penat macam berkebun, pada hal dok hadap komputer
tp sebenarnya mengadap komputer tu lagi penat mata kita penat tu yg rasa mengantuk ja....
siap je kemas rumah aku pun bawa arissa mandi sambil2 tu cuci bilik air sekali,
Oleh kerana en.hubby kerja jadi aku decide nak makan apa yg ada jer cz malas nak kuar
so aku pun prepare untuk masak nasi goreng sotong
tengah2 masak en.hubby balik so tengahari makan je la tu yer hehehe
petangnya kitaorg ke pasar malam taman pekaka.
itu sahaja cerita hujung minggu kami. Tak best pun..... huhuhu.....







No comments:

Post a Comment